Hur gör man när man är ledig??

Imorn jobbar jag min sista dag på Radio1, sen är det tack och hej för den tiden (på 2,5 år!) och så väntar cirka två veckors ledighet innan jag börjat hugga in på nya spännande projekt. Och jo, med den här adhd:n är det fan igen picknick att vara ledig. Trots att jag behöver det kanske mer än någonsin.

Visst kommer jag att skriva här och på min eminenta (ödmjuk) matblogg på Allt om Mat men utöver det är det ledighet. Inga tider att passa. Inga to do-listor som bockas av i mobilens anteckningsblock. Och i mitt fall; totalfail vad gäller rutiner. Och rutiner är adhd-muppens bästa vän!

Det jag har mest svårt för är att varva ner. Kommer vara helt speedad imorn kväll, efter två månader med arslet fullt att jag kommer sitta i bilen upp till Delsbo och studsa i sätet. Allt medan det känns som att precis ALLA andra är lunkigt pårökta och ba: ”mmm chillar och njuter av stunden, carpe stunden!”. Samtidigt i min hjärna;

JAG MÅSTE BÖRJA SORTERA SAKER!

Sen när jag väl förhoppningsvis lyckats varva ner efter säg ett dygn i den hälsingländska skogen så blir jag en zombie. Borsta tänderna blir ett storprojekt. Jag sover och äter och skiter och fastnar i det där som ett spädbarn. Linus får släpa med mig ut på promenader. Jag vill bara ligga inne i ett stort duntäcke och kolla på Animal Planet. Den fasen är också… Spännande.

Hur funkar du?

20131219-203552.jpg

4 thoughts on “Hur gör man när man är ledig??

  1. Haha, ”lunkigt pårökta”!
    Jag är lite som du- allt eller inget. Jag kör nog ofta på i 100 % eller så ligger jag som en klubbad säl i soffan framför någon serie mumsandes på choklad. Hoppas du får det gött i jul och kan njuta av ledigheten trots allt. Hoppas vi får tillfälle att ses igen!

  2. Jag har förstått ledighet utifrån mina vänner som att man myser, dricker te och tittar på film. Jag har ALDRIG kunnat göra så. Att planerat varva ner är ju omöjligt och det blir mer ett gnuggandes, skrubbandes och stirrandes för min del. I år ska jag dock dra mig hem till mamma och spendera tid med pianot och det hoppas jag att jag gör!

Kommentera

